Dieta 1600 kcal letnia
Dieta letnia

Dieta 1600 kcal letnia

Dodaj do koszyka

Sprawdź z jakich posiłków składa się dieta

Przykładowy dzień

Zbilansowane posiłki dostarczające niezbędnych składników na każdy dzień.

Śniadanie

Płatki owsiane z jogurtem naturalnym i bakaliami.

Drugie śniadanie

Grahamka z serkiem Bieluch, indykiem pieczonym, cykorią i warzywami.

Obiad

Faszerowany bakłażan z surówką z marchwi.

Podwieczorek

Owocowa sałatka.

Kolacja

Zapiekanka ziemniaczana.

Sen

Prawidłowy sen to podstawa zdrowego trybu życia. Wysypiaj się min 7 godzin dziennie a poprawisz efekty diety oraz swoje samopoczucie.

Przedstawiona poniżej dieta jest przeznaczona dla o kobiet planujących ciążę, będących w ciąży lub pragnących powrócić do formy po urodzeniu dziecka. Ze względu na dobór produktów, doskonale nadaje się na letni sezon. Została przygotowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi zasadami zdrowego żywienia. Jest dobrze zbilansowana pod względem zapotrzebowania na energię, składniki mineralne (wapń, żelazo, kwas foliowy) i witaminy (szczególnie A i C) potrzebne do prawidłowego rozwoju dziecka i dobrego samopoczucia matki. Podczas komponowania jadłospisu zwrócono także uwagę na błonnik – nieocenioną pomoc w przypadku zaparć. Dieta opiera się na razowych produktach zbożowych (pieczywo, makaron), brązowym ryżu, grubych kaszach. Pełnowartościowe białko, niezbędne do rozwoju płodu, pochodzi z mięsa, produktów mlecznych, jaj oraz ryb, które dodatkowo są źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, korzystnie wpływających na rozwój mózgu i układu nerwowego dziecka. Inne wartościowe kwasy tłuszczowe pochodzą z olejów roślinnych: oleju rzepakowego oraz oliwy z oliwek. Dieta została podzielona na 5 posiłków, które powinny być spożyte co 2 do 4 godzin, aby zapewnić organizmowi regularność przyjmowania pokarmu i dać czas na przeprowadzenie wszystkich elementów skomplikowanego procesu jakim jest metabolizm. Dzięki różnorodnym i kolorowym daniom jadłospis nie sprawia uczucia monotonności, a podane sposoby przygotowania potraw sprawiają, że są one szybkie i proste w przygotowaniu.
Dietetyk kliniczny - diety dla kobiet w ciąży

mgr Magdalena Szuchnik

Dietetyk kliniczny

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Prowadziła edukację żywieniową pacjentów warszawskich szpitali. Biegle włada językiem angielskim, także w zakresie dietetyki. Aktualnie współpracuje z portalem kobietapisze.pl oraz zdobywa doświadczenie pracując jako dietetyk na siłowni. Do zakresu jej zainteresowań należą szczególnie edukacja związana ze zdrowym odżywianiem, diety redukcyjne oraz diety dla kobiet planujących ciążę i będących w ciąży.

Zapisz się do naszego newslettera

Poinformujemy Cię o nowych dietach i promocjach na naszej stronie.

Dbamy o Twoje dane. Przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Mamanadiecie.pl

Diety dla kobiet świadomie planujących ciążę, będących w ciąży lub po porodzie. Jadłospisy przygotowane przez dietetyków uwzględniają potrzeby matki i dziecka.

Znajdź nas na Facebook

© 2020 mamanadiecie.pl | Wszystkie prawa zastrzeżone.