Dieta 1800 kcal wiosenna
Dieta wiosenna

Dieta 1800 kcal wiosenna

Dodaj do koszyka

Sprawdź z jakich posiłków składa się dieta

Przykładowy dzień

Zbilansowane posiłki dostarczające niezbędnych składników na każdy dzień.

Śniadanie

Zapiekany omlet z warzywami z bułką z ziarnami.

Drugie śniadanie

Kanapka chleba razowego, z pieczonym filetem z indyka, rukolą, pomidorem i kiełkami.

Obiad

Zupa jarzynowa i zapiekana cukinia z kaszą jaglaną i kurczakiem.

Podwieczorek

Galaretka owocowa z bananem.

Kolacja

Sałatka z tuńczyka i kukurydzy, posypana wiosennym szczypiorkiem.

Sen

Prawidłowy sen to podstawa zdrowego trybu życia. Wysypiaj się min 7 godzin dziennie a poprawisz efekty diety oraz swoje samopoczucie.

Dieta została podzielona na 5 posiłków, które powinny być spożyte co 2 do 4 godzin, aby zapewnić organizmowi regularność przyjmowania pokarmu i dać czas na przeprowadzenie wszystkich elementów skomplikowanego procesu jakim jest metabolizm. Różnorodne i kolorowe dania nie dają uczucia monotonności, a sposoby ich przygotowania są szybkie i proste. Dieta opiera się na razowych produktach zbożowych (pieczywo, makaron), brązowym ryżu, grubych kaszach. Pełnowartościowe białko, niezbędne do prawidłowego rozwoju płodu, pochodzi z mięsa, produktów mlecznych, jaj oraz ryb, które dodatkowo są źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, korzystnie wpływających na rozwój mózgu i układu nerwowego dziecka. Inne wartościowe kwasy tłuszczowe pochodzą z olejów roślinnych: oleju rzepakowego oraz oliwy z oliwek. Dieta została dobrze zbilansowana pod względem zapotrzebowania na energię, składniki mineralne i witaminy potrzebne do prawidłowego rozwoju dziecka i dobrego samopoczucia matki. Prezentowany jadłospis zawiera także odpowiednią ilość błonnika, prawdziwej „szczotki fizjologicznej” – składnika, który stanowi nieocenioną pomoc w przypadku zaparć.
Dietetyk kliniczny - diety dla kobiet w ciąży

mgr Magdalena Szuchnik

Dietetyk kliniczny

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Prowadziła edukację żywieniową pacjentów warszawskich szpitali. Biegle włada językiem angielskim, także w zakresie dietetyki. Aktualnie współpracuje z portalem kobietapisze.pl oraz zdobywa doświadczenie pracując jako dietetyk na siłowni. Do zakresu jej zainteresowań należą szczególnie edukacja związana ze zdrowym odżywianiem, diety redukcyjne oraz diety dla kobiet planujących ciążę i będących w ciąży.

Zapisz się do naszego newslettera

Poinformujemy Cię o nowych dietach i promocjach na naszej stronie.

Dbamy o Twoje dane. Przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Mamanadiecie.pl

Diety dla kobiet świadomie planujących ciążę, będących w ciąży lub po porodzie. Jadłospisy przygotowane przez dietetyków uwzględniają potrzeby matki i dziecka.

Znajdź nas na Facebook

© 2020 mamanadiecie.pl | Wszystkie prawa zastrzeżone.