Dieta 2200 kcal
Cztery pory roku

Dieta 2200 kcal

Dodaj do koszyka

Sprawdź z jakich posiłków składa się dieta

Przykładowy dzień

Zbilansowane posiłki dostarczające niezbędnych składników na każdy dzień.

Śniadanie

Kanapki z pieczonym schabem, pomidorem i cykorią, kakao.

Drugie śniadanie

Wafle ryżowe z koktajlem warzywnym.

Obiad

Sola w cytrynowym sosie z surówka marchwiowo-jabłkową i kompotem.

Podwieczorek

Owocowa sałatka.

Kolacja

Zapiekanka ziemniaczana i sok pomarańczowy.

Sen

Prawidłowy sen to podstawa zdrowego trybu życia. Wysypiaj się min 7 godzin dziennie a poprawisz efekty diety oraz swoje samopoczucie.

Dieta przygotowana z myślą o kobietach planujących ciążę, będących w ciąży lub pragnących powrócić do formy po urodzeniu dziecka. Została dobrze zbilansowana pod względem zapotrzebowania na energię, składniki mineralne i witaminy potrzebne do prawidłowego rozwoju dziecka i dobrego samopoczucia matki, czyli wapń, żelazo, kwas foliowy, witaminę A, witaminę C oraz błonnik – nieocenioną pomoc w przypadku zaparć.

Jadłospis opiera się na razowych produktach zbożowych (pieczywo, makaron), brązowym ryżu, grubych kaszach. Pełnowartościowe białko, niezbędne do rozwoju płodu, pochodzi z mięsa, produktów mlecznych, jaj oraz ryb, które dodatkowo są źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, korzystnie wpływających na rozwój mózgu i układu nerwowego dziecka. Inne wartościowe kwasy tłuszczowe pochodzą z olejów roślinnych: oleju rzepakowego oraz oliwy z oliwek.

Dieta została podzielona na 5 posiłków, które powinny być spożyte w podobnych odstępach czasowych, aby zapewnić organizmowi regularność przyjmowania pokarmu i dać czas na przeprowadzenie wszystkich elementów skomplikowanego procesu jakim jest metabolizm. Dzięki różnorodnym i kolorowym daniom jadłospis nie sprawia uczucia monotonności, a podane sposoby przygotowania potraw sprawiają, że są one szybkie i proste w przygotowaniu.

Dietetyk kliniczny - diety dla kobiet w ciąży

mgr Magdalena Szuchnik

Dietetyk kliniczny

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Prowadziła edukację żywieniową pacjentów warszawskich szpitali. Biegle włada językiem angielskim, także w zakresie dietetyki. Aktualnie współpracuje z portalem kobietapisze.pl oraz zdobywa doświadczenie pracując jako dietetyk na siłowni. Do zakresu jej zainteresowań należą szczególnie edukacja związana ze zdrowym odżywianiem, diety redukcyjne oraz diety dla kobiet planujących ciążę i będących w ciąży.

Zapisz się do naszego newslettera

Poinformujemy Cię o nowych dietach i promocjach na naszej stronie.

Dbamy o Twoje dane. Przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Mamanadiecie.pl

Diety dla kobiet świadomie planujących ciążę, będących w ciąży lub po porodzie. Jadłospisy przygotowane przez dietetyków uwzględniają potrzeby matki i dziecka.

Znajdź nas na Facebook

© 2020 mamanadiecie.pl | Wszystkie prawa zastrzeżone.