Artykuł

Zdrowa żywność w diecie matki i dziecka

Odpowiednie żywienie jest niezwykle istotnym elementem, pozwalającym na utrzymanie zdrowia i kondycji świeżo upieczonych mam. Szczególne znaczenie ma przy tym nie tylko zachowanie odpowiednich proporcji składników odżywczych, lecz również wybór produktów ekologicznych. Dlaczego zdrowa żywność jest dla kobiet w tym okresie aż tak ważna?

Zdrowa żywność w diecie matki i dziecka

Odżywianie kobiet w okresie karmienia

Konieczność zachowania odpowiednio zbilansowanej diety przez kobiety karmiące nie budzi zastrzeżeń. W wielu źródłach można spotkać się z opinią, że o ile nie jest konieczne zachowanie specjalnych wymogów żywieniowych (oprócz ograniczenia udziału w spożywanym pożywieniu tłustych ryb), o tyle ważne jest, by składniki potraw odznaczały się wysoką jakością. Dzięki zdrowej żywności, wytworzonej w warunkach ekologicznych, możliwe jest zachowanie dobrego zdrowia kobiet w tym okresie życia.

Zdrowa żywność, dostępna jest obecnie na rynku w szerokim wyborze. Dzięki temu każda zainteresowana osoba ma możliwość dopasowania składu spożywanych potraw do swoich upodobań. Warto w takiej sytuacji stosować zróżnicowaną dietę, dzięki której dziecko stopniowo będzie przyzwyczajane do nowych smaków - wielu autorów podkreśla bowiem, że w trakcie spożywania pokarmu matki część smaku potraw, spożywanych przez matkę, przenika do mleka.

Zdrowa żywność w diecie matki i dziecka

W okresie późniejszym warto również stawiać na dania, skomponowane przy udziale zdrowej żywności ekologicznej. Dzięki temu - dając swojemu podopiecznemu przykład - pozytywnie nastawiamy dziecko do koncepcji odżywiania, bazującego na produktach naturalnych. Oczywiście nie należy zapominać o pozytywnym wpływie takiego pożywienia na stan zdrowia samych matek. Dzięki odpowiednim składnikom diety, wolnym od zanieczyszczeń i sztucznych barwników, możliwa jest szybka regeneracja organizmu oraz długotrwałe utrzymanie dobrej kondycji.

Pokarmy, w skład których wchodzi zdrowa żywność, są bowiem pozbawione metali ciężkich, których szkodliwe oddziaływanie na stan organizmu jest powszechnie znane. Wybierając dobrej klasy produkty naturalne nie ryzykujemy również spożycia pokarmów, skażonych pestycydami czy środkami chwastobójczymi. Żywność taka nie zawiera też pochodnych antybiotyków, które mogą - w przypadku pożywienia konwencjonalnego - wpływać negatywnie na mikroflorę jelitową świeżo upieczonej mamy i opóźniać jej powrót do pełni sił witalnych. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że w tradycyjnie wytwarzanych produktach masowo stosowane są sztuczne dodatki, które mogą mieć wpływ na rozwój wielu chorób.

Warto przeczytać jeszcze

Z tą tematyką związane są również inne artykuły na naszym blogu.

Zapisz się do naszego newslettera

Poinformujemy Cię o nowych dietach i promocjach na naszej stronie.

Dbamy o Twoje dane. Przeczytaj naszą Politykę prywatności.

Mamanadiecie.pl

Diety dla kobiet świadomie planujących ciążę, będących w ciąży lub po porodzie. Jadłospisy przygotowane przez dietetyków uwzględniają potrzeby matki i dziecka.

Znajdź nas na Facebook

© 2020 mamanadiecie.pl | Wszystkie prawa zastrzeżone.